«κάντε συλλήψεις»*

Σχετικά με την σύλληψη του Menacius, μέλους του Omnia Tv, οι πληροφορίες και το ιστορικό εδώ.

(δείτε ακόμη εδώ και εδώ )

Για το πώς γίνονται οι συλλήψεις στο σωρό, για το πώς αποφασίζονται οι κατηγορίες, για το τί συμβαίνει όσο κρατούνται άνθρωποι στη ΓΑΔΑ έχουν γραφτεί πολλά. Δεν έχω κάτι να προσθέσω, ανεβάζω απλά τα παραπάνω και στο βλογ γιατί «η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης», που λέει και η βαρύγδουπη παρλάτα της ένωσης αυτών που κάποτε υπήρξαν δημοσιογράφοι.

* τίτλος από εδώ

Edit: o Menacius αφέθηκε ελέυθερος την Παρασκευή το μεσημέρι. Η μόνη κατηγορία που έμεινε είναι αυτή για «διατάραξη κοινωνικής ειρήνης»

—————————————————————————————————————————–

[ Δύο κάπως άσχετα σχόλια μόνο:

**Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος**

Είναι σχεδόν μόνιμη η συζήτηση πλέον σε παρέες, καφενεία και διαδικτυακά πηγαδάκια. – Έχουμε χούντα. – Μην λαϊκίζεις. Δεν έχεις ζήσει, δεν έχεις ιδέα τί είναι χούντα. Σκέφτομαι τελικά, ζαλισμένος και χωρίς επιχειρήματα, ότι το πολίτευμα είναι ζήτημα οπτικής, με τον ίδιο περίπου τρόπο, που κατά τον ποιητή, η ευτυχία είναι ζήτημα ύψους.

Για μένα που πληκτρολογώ άνετος στον υπολογιστή μου, παρέα με ζεστό καφέ και φρέσκο φρούτο, υπάρχει δημοκρατία. Η σύλληψη του Menacius δείχνει απλά ότι μια δημόσια υπηρεσία ίσως δεν κάνει σωστά τη δουλειά της. Για τον Menacius και τους υπόλοιπους συλληφθέντες η παρασπονδία της δημόσιας υπηρεσίας, προσεγγίζει επικίνδυνα τον ορισμό του αυταρχικού κράτους.

Για μένα που το βράδυ θα βγω για το ουίσκι μου στην Κολοκοτρώνη ή τα Εξάρχεια, υπάρχει δημοκρατία. Περιπτώσεις όπως πχ. Μάριος Ζ., πράσινα σταράκια, ο άνθρωπος που χτύπησε στη ζαρντινιέρα είναι ευκαιρίες να μιλήσουμε για την αναδιάρθρωση μιας δημόσιας υπηρεσίας. Για τον Μάριο Ζ και τα υπόλοιπα παιδιά, το διοικητικό λάθος προσεγγίζει επικίνδυνα τον ορισμό του αυταρχικού κράτους.

Για μένα που ακούω τους δίσκους που μόλις κατέβασα, που πάω στον Κωτσόβολο να πληρώσω τη δόση μου, που πάω να αγοράσω ένα φούτερ στο Άττικα, υπάρχει δημοκρατία. Για τον 16χρονο συλληφθέντα που ο εισαγγελέας του φώναζε ότι «εσύ κατέστρεψες την Ελλάδα» (όπως έμαθα, μπορεί να μου λένε κ ψέματα δεν ξέρω), για τους υπόλοιπους συλληφθέντες που περιμένουν πάνω από 48 ώρες για να απολογηθούν τελικά όπως όπως, όλα αυτά μοιάζουν εκπληκτικά με το να ζεις σε αυταρχικό καθεστώς. Για μένα πάλι, ίσως να είναι κάποια γραφειοκρατικά προβλήματα στην απονομή της δικαιοσύνης.

Και πάει λέγοντας. Πράγματα γνωστά για όποιον ανήκει στον αναρχικό χώρο και ξέρει πώς συλλαμβάνονται τόσοι και τόσοι άνθρωποι, για όποιον έχει κατέβει σε πορεία και ξέρει πως αντιμετωπίζουν τους διαδηλωτές τα ΜΑΤ. Πράγματα με ελάχιστη σημασία για όποιον που και που πέφτει πάνω σ’ αυτά τα νέα και λέει αυτά συμβαίνουν κάπου αλλού, μακριά, πολύ μακριά.

Πράγματι λοιπόν δεν ζούμε σε αυταρχικό καθεστώς, δεν έχω δικαίωμα να χρησιμοποιώ ένα τέτοιο όρο. Ζούμε απλά σε νησίδες, σε μια επιλεκτική δημοκρατία που τον τελευταίο καιρό, όλο και πιο συχνά λέει: Υπάρχει ελευθερία, υπάρχει δημοκρατία, υπάρχουν θεσμοί. Όχι όμως για όλους. Έχει και για σένα, αρκεί οι έξοδοί απ’ το σπίτι να έχουν ως τελικό προορισμό τη δουλειά, το μπαρ, τη θεία σου. Ως εκεί.

** ΣΕΠ **

Η σύλληψη του menacius έχει και άλλη μία ανάγνωση. Η σύλληψη ενός ανθρώπου, ενεργού μέλους της κοινότητας, που κάλυπτε για το Omnia TV τα όσα συνέβαιναν, με την κάμερα και το κινητό του, δείχνει ότι η πολλή ενημέρωση βλάπτει, αφού είναι εντελώς επικίνδυνο σπορ.

Λίγο πιο επικίνδυνο απ’ το κάθεσαι σ’ ένα στούντιο και να καταδικάζεις από μακριά κάποια επεισόδια που έχεις δει μόνο μέσα απ’ το γυαλί. Ενέργεια που έτσι κι αλλιώς, μοιάζει όλο και πιο δύσκολη, αφού άντε να ξεχωρίσεις τα πλάνα αρχείου απ’ τα κάθε φορά σημερινά. Ή άντε να καταδικάσεις τους 100 γνωστούς αγνώστους που τα σπάνε, όταν πάνε συνεχώς και μπλέκονται στα πλάνα κάτι άλλοι κουκουλοφόροι που συλλαμβάνουν. Δεν είναι εύκολα πράγματα αυτά, μπορεί στο τέλος να καταδικάσεις την ίδια σου την αστυνομία.

Βέβαια, μπορείς πάντα να απολογηθείς όπως έκανε πρόσφατα άνθρωπος του Μέγκα για ένα παραποιημένο βιντεάκι. Δεν μπορείς όμως να απολογηθείς, γιατί δε βρίσκεις το λόγο να απολογηθείς, για το ότι αναπαράγεις χωρίς δεύτερη σκέψη τα δελτία τύπου της αστυνομίας. Επίσης δεν βρίσκεις το λόγο να απολογηθείς για ότι δεν αναφέρεις ποτέ κάτι για τις συνθήκες κράτησης στη ΓΑΔΑ ή για τις πάγιες πρακτικές της ελας.

Ρωτάνε και ξαναρωτάνε λοιπόν οι δημοσιογράφοι, υπαινισσόμενοι την σωστή απάντηση: «Μα είναι αξιόπιστα τα social media;» Το ερώτημα τίθεται φυσικά ανάποδα. Είναι αξιόπιστα τα παραδοσιακά μέσα;

Τέλος, διαβάζοντας και αυτό το δημοσίευμα των Νέων, αντιλαμβάνομαι ότι ακόμη ένα ερώτημα με βασανίζει, όχι χωρίς μια μεγάλη δόση κακίας και ειρωνείας: Αλλάζει δουλειά ο διάσημος δημοσιογράφος όταν υπουργοποιείται; ]

Advertisements

13 Σχόλια

Filed under Uncategorized

13 responses to “«κάντε συλλήψεις»*

  1. Αυτοί που λένε ότι δεν έχουμε χούντα, ξεχνάνε ότι η επιλεκτική δημοκρατία, δημοκρατία για λίγους, δεν είναι δημοκρατία…..

    Ωραίος για ακόμα μια φορά βυτίο.. 🙂

  2. k1

    Μα επί χούντας, ο κοσμάκης που πήγαινε ήσυχα-ήσυχα στη δουλειά του το πρωί και στο σπιτάκι του το βράδυ, δεν είχε ποτέ πρόβλημα με το καθεστώς. Δεν τον κυνηγούσε ούτε τον βασάνιζε κανείς, παρά την αντίθετη εντύπωση που έχουμε σήμερα. Αυτό όμως δεν έκανε το πολίτευμα λιγότερο χούντα απ’ό,τι ήταν. Γιατί το μέτρο δεν είναι η ζωή του μέσου ανθρώπου. Είναι η δημοκρατικότητα των συλλογικών αποφάσεων. Αν λοιπόν οι όποιες συλλήψεις γίνονται με αυθαίρετα κριτήρια, το καθεστώς δεν γίνεται λιγότερο αυταρχικό επειδή εσύ κι εγώ πληρώνουμε τις δόσεις μας στον Κωτσόβολο.

  3. Το ομολογώ, τελώ εν πλήρη σύγχυση. Δεν μπορώ να διακρίνω πλέον τις λεπτές διαφορές που χωρίζουν το αναμενόμενο από το αυτονόητο. Ψάχνω εδώ και 2-3 χρόνια να βρω εκείνη τη λέξη που να περιγράφει την κατάσταση στην οποία δεν εκπλήσσεσαι μεν, σοκάρεσαι δε.
    Βλέπω κόσμο-και του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος όχι μόνο οικειοθελώς παραδομένο στην κανονικότητα του τίποτα, με μια προθυμία παροιμιακή.Αρκεί η ζωή να ρέει ανεμπόδιστα από το σπίτι στη δουλειά, από τη στάση στο ραντεβού, από το μεθύσι στο κρεβάτι, από την εφορία στην τράπεζα. Δεν ξέρω κατά πόσο τους απασχολεί αν έχουμε δημοκρατία, αστική δικτατορία, τραπεζοκρατία χούντα ή τα αρχίδια του Καράμπελα.
    (Όπως έλεγα σε μια άλλη συνομιλία, μας είπαν καταναλωτές και το πήραμε για κομπλιμέντο.)
    Αυτά τα λίγα, τα μπερδεμένα.
    (καλή λευτεριά)

    • γειά σου SayatNova.
      Μεγάλη συζήτηση αυτό ακριβώς που περιγράφεις και έρχεται συνεχώς όταν μιλάμε με φίλους.
      Αυτό το δεν εκπλήσσομαι μεν, σοκάρομαι δε.
      άκουγα τώρα τον menacius στο μπαμπλ στην εκπομπή του Νικολόπουλου και δεν νιώθω εκνευρισμό ή αποφασιστικότητα ή φόβο ή κάτι ανάλογο. Ένα τρομερό σφίξιμο, ένα σοκ, μια καθήλωση. Δεν μπορώ να το διανοηθώ την ώρα που το ξέρω καλά, το αντιλαμβάνομαι τέλεια το θέμα.

      (ωραίο το περί καταναλωτών)

  4. Και για να το πω κάπως αλλιώτικα, αυτά έγιναν στην πρώτη δημοκρατική (?) επέτειο . Τρέξτε το βίντεο στο 1:15:05 http://bit.ly/uClO9W

  5. … Θα το διαδώσω παντού! ( το ότι ο διάσημος δημοσιογράφος ΔΕΝ άλλαξε τελικά δουλειά… ). Το κείμενο εννοώ… :))

  6. Τα ανήλικα που είχαν συλλάβει το βράδυ στις 6 του μήνα τα πήγαν στον εισαγγελέα ξημερώματα στις 2 η ώρα, 8 του μήνα και τα άφησαν ελεύθερα αργά το απόγευμα, αφού τους φόρτωσαν το μισό ποινικό κώδικα και τουλάχιστον σε δύο απ’ αυτά κακουργηματικές πράξεις.
    Αλλωστε, κατά δήλωση νομικού συμπαραστάτη ενός ανηλίκου «το χρειάζονταν, για να βάλουν μυαλό, γιατί νόμιζαν ότι είναι αγωνιστές»
    Δεν είναι κι αυτό ένα μάθημα δημοκρατίας για να μάθουν εγκαίρως τι σημαίνει να «αγωνίζεσαι» ?

    • Θα ήμουν υπόχρεως αν γνωρίζαμε ποιός νομικός συμπαραστάτης ήταν ο εν λόγω.

      Εμείς είχαμε ειδοποιήσει αλληλέγγυους δικηγόρους, αλλά κάποιοι γονείς έκαναν του κεφαλιού τους και κουβάλησαν «μούτρα»…

  7. επιλεκτική δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει. ή είναι δημοκρατία για όλους ή είναι ολιγαρχία, χούντα, πες την όπως θες.
    κι η ελευθερία του καθενός να διαδηλώσει, να αντιδράσει, να βγει απ’το σπίτι του να πάει όπου του κατεβεί.. αν αυτό αμφισβητείται τότε η δημοκρατία έχει καταργηθεί προ πολλού και το κουφάρι της έχει ήδη βρωμήσει

    • από πού να αρχίσω και πού να σταματήσω να διαφωνώ με αυτό το άρθρο. Μια βόλτα στο κέντρο θα μας πείσει σχετικά με το αν υπάρχει αστυνομοκρατία ή όχι. Επίσης η ίδια βόλτα θα μας πείσει σχετικά με το ρόλο της αστυνομίας. Προστατεύει ναι. Αλλά ποιόν.
      Τέλος πάντων, αυτή κατά βάση είναι μια συζήτηση που έχει να κάνει και με το ιδεολογικό υπόβαθρο του καθενός και πως ερμηνεύει το ρόλο και τη σημασία του κράτους.
      Αλλά ακόμη κι αν αφήσουμε αυτό κατά μέρος χάρη της συζήτησης, μπορούμε απλά να πούμε σήμερα ότι η αστυνομία αποδεικνύεται ο μόνος συνεπής υπερασπιστής της ακολουθούμενης πολιτικής.
      Το ξέρω πόσο ξύλινο ακούγεται το παραπάνω, αλλά αυτή τη στιγμή δεν προλαβαίνω να το θέσω καλύτερα.
      Τεσπα.

  8. @daisycrazy δεν διαφωνώ, αυτό περίπου ήθελα να δείξω. Ότι επειδή κάποιοι είμαστε προστατευμένοι (λόγω κυρίως της αποχής), τείνουμε να υποβαθμίζουμε την κατάσταση. Οπότε και με @k1 δεν έχω κάποια διαφωνία.

    χαιρετώ σε @mariatz . 🙂

    @ Αντιγόνη, η αντίσταση, η αξιοπρέπεια, ο αγώνας είναι δύσκολα σπορ. Η συντήρηση, ο πουριτανισμός και η ολίσθηση της ελληνικής κοινωνίας πάλι μάλλον είναι προφανής. Δεν είναι εύκολο να παίρνεις θέση ή να υφίστασαι τις συνέπειες. Δεν είναι εύκολα να έρχεσαι αντιμέτωπος με αντιλήψεις, φόβους κλπ. Αλλά δεν υπάρχει κι άλλος δρόμος.

  9. Συμφωνώ απολύτως, ιδίως στο ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
    * Ποτμος, ο συγκεκριμένος δεν είναι «μούτρο» και θα κάνει τη δουλειά του σωστά, χωρίς παραχωρήσεις. Την προσωπική του άποψη εξέφρασε, που απηχεί τις αντιλήψεις αυτού που λέμε «μέσος συνετός άνθρωπος» αυτός δηλαδή που περιγράφεται και στα παραπάνω σχόλια.
    Αλλωστε όπως για τους δημοσιογράφους λένε ότι είναι «πληρωμένοι κονδυλοφόροι» και οι δικηγόροι «πληρωμένοι συνήγοροι» είναι ,ακόμη κι αν δεν ταυτίζονται με τις πράξεις του πελάτη τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s