όλοι μας

Διαφημίσεις #1

Κάπου στα μέσα του 90 στο χωριό, που βρίσκεται κοντά στο σημείο που πέφτουν οι καινούριοι δρόμοι στην Αρκαδία, αποφάσισε ένας συχωριανός να φτιάξει πια το πατρικό του. Ήταν από καιρό σε άθλια κατάσταση το σπίτι. Είχε συγκεντρώσει, φαίνεται, κάποια χρήματα (δεν έβγαζε και πολλά, δημόσιος υπάλληλος ήταν) και ξεκίνησε να το συμμαζέψει. Βρήκε τέσσερις Αλβανούς, οι οποίοι το πρωί δούλευανκαι τη νύχτα κοιμόνταν μέσα και το σπίτι δεν άργησε να σουλουπωθεί. Τέλη Αυγούστου, αν θυμάμαι καλά, πριν ακόμη επιστρέψω στην Αθήνα, παρατήρησα ότι οι τέσσερις εργάτες δεν κατέβαιναν πια το βράδυ στο καφενείο. Μετά από δυο τρεις μέρες ρώτησα τους δικούς μου. Ο συχωριανός, λίγες μέρες πριν τελειώσουν οριστικά οι εργασίες, πήρε τηλέφωνο την αστυνομία και κατήγγειλε ότι στο χωριό βρίσκονται παράνομα κάποιοι Αλβανοί.

Φέτος το καλοκαίρι παρατηρούσα το σπίτι. Ωραίο και τακτοποιημένο πια, χτισμένο από αυτούς που δεν πληρώθηκαν ποτέ, από αυτούς που κοιμούνταν τον πρώτο καιρό στο χάλασμα. Χτισμένο, από κάτι παράνομους. Φέτος το καλοκαίρι, παρατηρούσα το σπίτι και κατηγορούσα τον εαυτό μου για λαϊκισμό.«ρε μαλάκα, η περιπτωσιολογία δεν αποδεικνύει τίποτα».

*

«Ανθρωπιστικά αισθήματα δεν έχει μόνο μια μερίδα κόσμου, αλλά όλοι μας». Πεταλωτής.

«Όλοι εμείς, συναισθηματικά συνδεδεμένοι με το ιστορικό κτίριο της Σόλωνος, κοιτίδα αγώνων μάθησης και δημοκρατίας, εκφράζουμε τη βαθύτατη αγανάκτησή μας για τα γεγονότα και καυτηριάζουμε την αδυναμία των αρμόδιων φορέων να τα αποτρέψουν επιχειρησιακά». Ένας απ’ τους υποψήφιους για το δικηγορικό σύλλογο Αθηνών.

*

Ότι έχουμε φτάσει από εκατό δρόμους στα όρια της σιγής, δεν μπορεί πλέον να αμφισβητηθεί. Γίνεται απεργία πείνας και κάποιοι επιλέγουν να ασχολούνται με την τοποθεσία της διαμαρτυρίας. Μετανάστες αποφασίζουν συνειδητά να περάσουν την πιο οριακή δοκιμασία και κάποιοι, αναλώνονται να συζητάνε για το πολιτικό παιχνίδι ενός τρίτου. Πότε φτάσαμε εδώ; Αστυνομικοί χτυπάνε ανθρώπους με ραμμένα στόματα. ΜΑΤ με αντιασφυξιογόνες μάσκες, περιμένουν εντολή για να αδειάσουν το κτίριο ενός πανεπιστημίου από απεργούς πείνας. Αύριο, θα πυροβολούν στα μάτια τους καιόμενους. Αύριο, η Πέτρου Ράλλη θα μας εκδικηθεί που τόσο καιρό δε μιλήσαμε γι’ αυτή. Αύριο, θα γεμίζουν τους δρόμους τα φαντάσματα των ξένων, που πέθαναν σε κάποιο από τα εργατικά ατυχήματα του 2004. Τα πτώματά τους, θάφτηκαν κάτω απ’ το χειροκρότημα για μια αθλήτρια του βάδην.

*

Τί δουλειά είχαν στη νομική οι (παράνομοι – όπως σε κάθε ευκαιρία τονίζουν οι δημοσιογράφοι) μετανάστες, ρωτούσαν διάφοροι, εδώ κι εκεί. Είναι η κατάληψη της νομικής, λύση για τους μετανάστες; Μα στη νομική; Εκεί βασιλεύει η δαπ και η πασπ. Εκεί βασιλεύουν οι γνωστές από χρόνια πρακτικές των κομμάτων, η διαπλοκή με τα μαθήματα και τα μεταπτυχιακά. Εκεί έχει τραπεζάκια και πάρτι με τον Βέρτη διαπασών. Εκεί έχει φοιτήτριες με ταγέρ και τακούνι. Ήταν επικοινωνιακό λάθος που πήγαν στη νομική, λένε άλλοι. Συγνώμη, είναι άμαθοι οι παράνομοι. Δεν ρώτησαν τον κάθε Λούλη πριν αρχίσουν απεργία πείνας. Δεν ήξεραν ότι προϋπόθεση του καλού αγώνα (που θα ‘λεγε και ο ΓΑΠ), είναι η σωστή επικοινωνία. Οκ, αποφάσισες να πεθάνεις διαμαρτυρόμενος. Αυτό δεν σημαίνει πως μπορείς να το κάνεις όπου και όπως θες. Να πας να πεθάνεις κάπου αλλού. Αν θες πήγαινε στη Σωκράτους, στην Κυψέλη ή τα Προπύλαια. Εκεί θα βρεις κι άλλους όμοιούς σου και δε θα ενοχλείς πολιτικούς και αρθρογράφους που υπερασπίζονται τη νομιμότητα και την πατρίδα.

Αλλά κι αυτοί, στη νομική βρήκαν; Τα παιδιά δεν πρέπει να μπερδευτούν. Ξέρουν, ότι τα βιβλία όταν μιλάνε για ανθρώπινα δικαιώματα, εννοούν νομοσχέδια, υποπαραγράφους διαταγμάτων, διαδικασίες και χαρτόσημα. Ποιός τους χέζει τους ανθρώπους; Στην τελική, άμα δεν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις τί να κάνουμε; Dura lex, sed lex. Άσε που δε χωράνε κιόλας.

Πολύ κακώς λοιπόν πήγαν οι λαθραίοι και κατέλαβαν την νομική. Κανονικά έπρεπε να πάνε στη Βουλή ή μάλλον στα κοινοβούλια όλου του δυτικού κόσμου, στις αριστοκρατικές συνοικίες, στα Παρίσια και τις Κηφισιές της Ευρώπης και να πεθαίνουν στις εξώπορτες ή ακόμη καλύτερα στα σαλόνια μας. Κανονικά θα έπρεπε να πεθαίνουν στα σαλόνια μας.

*

Διαφημίσεις #2

Από 31/1 έως 4/2 αφιέρωμα του Radiobubble στη μετανάστευση.

Το Πρόγραμμα εδώ: http://radiobubble.gr/clandestino_

σημείωση: το αφιέρωμα δεν θα περιέχει συζήτηση για το άσυλο.

Advertisements

44 Σχόλια

Filed under ασυναρτησίες, radiobubble

44 responses to “όλοι μας

  1. Παράθεμα: Αίσιο τέλος « ο δύτης των νιπτήρων

  2. Ρε συ, μαζί γράφουμε γμτ. Είναι ανάγκη να τα λες και καλύτερα;

  3. Παράθεμα: Tweets that mention όλοι μας | το βυτιο -- Topsy.com

  4. γράφει ο ολντμπόι, γράφει το βυτίο, άντε μετά κάνε εσύ spelling το «μετανάστες» και το «Νομική»…

  5. Πόσο δίκιο έχεις.
    Ειδικά σ’αυτό που γράφεις «Κανονικά έπρεπε να πάνε στη Βουλή ή μάλλον στα κοινοβούλια όλου του δυτικού κόσμου» εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις για τους ανθρώπους ωσαν να πρόκειται για σκουλήκια, μυρμίγκια, ουτέ καν ζώα.

    Το να μεταφέρονται από το ένα κτίριο στο άλλο δεν είναι λύση.
    Λύσεις πρέπει να δωθούν συνολικά από αυτούς που τώρα σφυρίζουν αδιάφορα γιατί δεν είναι χώρες πρώτης εισδοχής μεταναστών κι αφήνουν όλες τις χώρες του νότου να βγάλουν τα κάστανα απ’τη φωτιά μόνες τους.

  6. Και το πιο τραγικά αστείο είναι ότι τώρα που πήγαν να πεθάνουν στο κτίριο της Πατησίων όλοι έχουμε την αίσθηση «πάει κι αυτό,τέλειωσε».

  7. gasireu

    Αύριο, η Πέτρου Ράλλη θα μας εκδικηθεί που τόσο καιρό δε μιλήσαμε γι’ αυτή. Και η Μανωλάδα, και ο Αιγύπτιος καθαριστής τζαμιών και τα πληγωμένα κορίτσια που φυλακίσανε στα σπίτια και συ και γω, που στο Dogville μας γυρίσαμε την πλάτη ως ανώτεροι και δεν αρχίσαμε στα μπουκέτα κανένα μαλάκα. Και τώρα τι, τώρα ποιος; Δεν θέλω αίμα ηρώων στην πλάτη σιχαμάτων, θέλω μια νέα αρχή σκληρή!

  8. εξαιρετικό! κι αξίζει πραγματικά να ανασύρουμε παρόμοιες ιστορίες από το «μικρόκοσμο» γιατί όταν το παραρίχνουμε στη θεωρία μάλλον για τους «Πεταλωτήδες» δουλεύουμε…

  9. kaloutsiki

    εκτός από παράνομοι είναι και πολύ βρώμικοι βυτίε http://twitpic.com/3u3pn1

  10. θα σε αναδημοσιεύσω… γιατί είμαι γνωστή κλέφτρα 😛

  11. Το λινκ της Καλούτσικης… Γαμώ το πανεπιστήμιό μου γαμώ, που θα ζητήσει και σεβασμό. Ας τιμήσουν οι πρόσφυγες το όποιο άσυλο προσβάλλει η λεγόμενη πανεπιστημιακή κοινότητα. Μέχρι να μάθει κι αυτή τι σημαίνει πείνα, ή –φόβος.
    (ε μα, τα πήρα)

  12. [ξαναδιαβάζω το σχόλιό μου και φοβάμαι μην παρεξηγηθώ (έχουν δει πολλά τα ματάκια μου τελευταία). Εννοείται πως το υποκείμενο στις τρεις προτάσεις δεν είναι η Καλούτσικη! είναι το πανεπιστήμιο, ε;]

  13. Πες τα γμ τα μυαλά που κουβαλάνε. Αλλά οι ξένοι είναι μόνο για να μας υπηρετούν ή να τους γαμάμε. Εμείς έχουμε την αξιοπρέπεια αποκλειστικό δικαίωμα και αυτοί ας ψοφήσουν χωρίς να μας ενοχλήσουν.

    Είμαι πολύ θυμωμένη κι ο εμετός απ’ όσους ρητορεύουν δε λέει να κοπάσει.

  14. αρκετά ρομαντική η θεώρησή αυτή και για αυτό πολύ συγκινητική.
    Όλα είναι λάθος σε αυτή την κατάληψη, από το θεσμικό υπόβαθρο που επέτρεψε ή καλύτερα οδήγησε νομοτελειακά σε κάτι τέτοιο μέχρι το ποιοί και γιατί το υποκίνησαν.

    Οι άνθρωποι αυτοί, αν και είναι άνθρωποι και δε φταίνε για τις αδικίες ενός σκληρού συστήματος, έσφαλαν καταλαμβάνοντας οποιοδήποτε κτίριο. Εφόσον η άδεια παραμονής δεν τους δόθηκε όταν εισήλθαν, τότε δεν έπρεπε να βρίσκονται εδώ, όχι επειδή το λέει ο νόμος αλλά γιατί ως παράνομοι είναι ανυπεράσπιστοι στο κάθε λαμόγιο που χτίζει σπίτι σε βάρος τους.

    Τα προβλήματα είναι πρακτικά και τεράστια, δε λύνονται με ρομαντικές ονειροπολήσεις τύπου «αν όλα τα παιδιά της γης» αλλά με αλλαγή στις πρακτικές των κρατών.
    Σκεφτείτε τι αντίκτυπο θα είχε στην ελλάδα νομιμοποίηση μεταναστών τη στιγμή που οι καταγεγραμμένοι μόνο αποτελούν το 1/10 του πληθυσμού.

    Έστω ότι νομιμοποίηση, τότε να πληρώνουν φπα, να φορολογούνται και να δίνουν εισφορές και να πηγαίνουν φαντάροι στο ελληνικό στράτευμα.
    Αυτό πως θα σας φαινόταν σε πρακτική βάση?
    Γιατί περί αυτού πρόκειται, όταν μιλάτε για ανθρώπινα δικαιώματα.

  15. Οι δύο βοσκοί

    «Σκεφτείτε τι αντίκτυπο θα είχε στην ελλάδα νομιμοποίηση μεταναστών τη στιγμή που οι καταγεγραμμένοι μόνο αποτελούν το 1/10 του πληθυσμού.»
    ( Αυτή η νομιμοποίηση θα ανέκοπτε την καλπάζουσα οικονομική άνθηση της Ελλάδος). Τους μετανάστες στην Ψωρογιώργαινα τους προσκάλεσε ο Γιωργάκης λέγοντας: Λεφτά? Υπάρχουν…
    Ας υποθέσουμε επίσης ότι άλλα 2/10 του πληθυσμού είναι «μη καταγεγραμμένοι». Αυτός ο συλλογισμός όμως πού μας οδηγεί? Οτι δε χωράμε? Αφού το σύμπαν διαστέλλεται όπως είπε και ο θείος Αλβέρτος. Μια καλή λύση θα ήταν να φτάσουμε ως την κόκκινη μηλιά (αν και προτιμώ τα πράσινα μήλα). Επίσης μεγαλύτερη τιμωρία θα ήταν να τους στείλουμε στο ελληνικό σχολείο παρά η καταβολή του φπα ή ο στρατός…Θα έβγαιναν με σίγουρες εγκεφαλικές κακώσεις όπως συνέβη και σ’ εμάς . Πήγαμε 12 χρόνια στο σχολείο και μετα χρειἀστηκαν άλλα 15 για να ξεχάσουμε αυτά που μάθαμε.
    Αν ζητούσαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα 5.000.000 Ελλήνες του εξωτερικού ( τα 5/10 του πληθυσμού) θα τους λέγαμε ότι δε χωράμε?
    Υ.Γ. Βυτίε τα σέβη μου…

  16. @Δυο βοσκοί.Σωστά. Αλλά ξεχάσατε πως θα φέρνανε φράγκα αυτοί. Άσε που έχουν τσεκαρισμένο τέτοιοι τύποι γενεαλογικό δέντρο πως είναι «καθαροί Έλληνες». Άσχετο που η δεύτερη/τρίτη γενιά δεν καλομιλάει ελληνικά. 😛

    Βυτίο, συγγνώμη , αλλά

  17. δύο βοσκοί
    η μετανάστευση δεν είναι κάτι που λύνεται με ευχολόγια και καλές προθέσεις.
    Αν οι έλληνες που ζουν στην Αμερική ή Γερμανία ή Αυστραλία, κτλ, καταλάβουν δημόσιο κτίριο της χώρας όπου ζουν διεκδικώντας εκβιαστικά το οτιδήποτε, τότε αυτό θα αποτελούσε επίσης σφάλμα. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει όλοι να γίνονται δεκτοί άκριτα. Οι δικοί μου γονείς πχ, εκδιώχθηκαν από την αγγλία μερικές δεκαετίες νωρίτερα, παρόλο που ούτε παράνομοι ήταν ούτε στην ίδια μοίρα με τους δύστυχους αυτούς, απλά και μόνο επειδή έληξε η άδεια παραμονής τους.
    Ψέγω το κράτος στο ότι δεν τους έλεγξε νωρίτερα, ώστε να μη φτάσουμε ως εδώ.
    Η λύση δεν βρίσκεται στο αν θα δοθεί ή όχι νομιμοποίηση σε κάποιους ή όλους ή κι εγώ δεν ξέρω πόσους, αλλά στην τακτική της τουρκίας, στις πολιτικές των διαφόρων δυνάμεων και στις διεθνείς ισορροπίες. Στη διεξαγωγή του εμπορίου μάλιστα, αν θες να παραδεχθείς.

    Γιατί οι μπανάνες που τρώς προέρχονται από μπανανίες. Το πετρέλαιο που καις έρχεται από την πατρίδα των 250 και για αυτό το λόγο είναι φτηνό.

  18. Δέσποινα

    Αγαπητο Athinovio,
    για να μην αναπαράγουμε κρατική προπαγάνδα, δεν κατέλαβαν κανένα κείμενο, ο αγώνας του φιλοξενήθηκε σε ένα άδειο κτήριο της Νομικής Σχολής, στο οποίο είχαν προσκληθεί από το Σύλλογο Φοιτητών.
    Τώρα σχετικά με το επικοινωνιακό παιχνίδι που παίχτηκε στις πλάτες ανθρώπων που παλεύουν για το δικαιώματα τους με το σκληρότερο τρόπο (απεργία πείνας) τι να πω? Η χυδαιότητα στη χώρα αυτή δεν έχει όριο δυστυχώς.

  19. Εφόσον το σύστημα είναι άδικο, τότε κάποιος θα αδικείται, άρα το σύστημα πρέπει να αλλάξει. Ούτε εμένα μου αρέσει, ούτε θα λυθεί σύντομα, ούτε αποτελεί λύση η εκβίαση μεμονομένων δράσεων, αλλά περισσότερο οι συλλογικές εκδηλώσεις, που να είναι αυθόρμητες.
    Ακριβώς επειδή οι δυστυχείς έγιναν θύματα άλλων παιχνιδιών, ήταν λάθος να συμφωνήσουν σε αυτή την κίνηση.
    Το να υποκινηθεί κάτι τέτοιο από έλληνες είναι για εμένα το επιστέγασμα της διαφοράς και του μικροκομματισμού, σημάδια μίας κοινωνίας που σήπεται.
    Άθλιο από την αρχή ως το τέλος.

  20. Δεν φτάνει πια αυτή η ιστορία με τους υποκινούμενους δυστυχείς; Ντροπή να μιλά κανείς έτσι για ανθρώπους που αποφάσισαν να ξεκινήσουν απεργία πείνας. Ας δοκιμάσει κανείς να πείσει-υποκινήσει τον πιο στενό του άνθρωπο, όχι να κόψει το φαΐ, να κόψει το τσιγάρο πχ. Αλλά βέβαια, όπως είπε και η Νταλάρα, αυτοί δεν έχουν πολιτισμό.

    Ας σημειώσω με την ψυχραιμία που μου απομένει ότι τα Στέκια Μεταναστών στην Κρήτη έχουν έντονη παρουσία τουλάχιστον δεκαετίας, μιλάμε για ανθρώπους που ζουν και δουλεύουν δέκα ή δεκαπέντε χρόνια εδώ, ξέρουν τι ζητάνε και ξέρουν πώς το ζητάνε.

  21. Δέσποινα

    Για ποιους «δυστυχείς» μιλάμε?Είναι άνθρωποί που διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους!!Με ενα μάλιστα συγκλονιστικό τρόπο. Είναι -ναι- μετανάστες, εργάτες στη Κρήτη τα τελευταία 10-15 χρόνια, με φίλους, συγγενείς, με ΖΩΗ!!Ποιά εκβίαση?Ποιο μεμονωμένο?Είναι 300 άνθρωποι στην Ελλάδα αυτή την στιγμή που διεκδικούν τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ. Η μαζικότερη απεργία πείνας που έχει γίνει στην Ευρώπη. Σε ποιο άλλο κράτος της Ευρώπης θα περίμεναν 5-10 χρόνια να κριθεί η αίτηση τους?Ο ανθρωπισμός δηλαδή έχει σημείο εξάντλησης?Τους εκβιάσαμε να δεχτούν, τους πετάξαμε στην αυλή ενός κτηρίου μέσα στο κρύο και έχουμε μούτρα να μιλάμε?Όντως η χυδαιότητα στη χώρα αυτή δεν έχει όρια……

  22. kaloutsiki

    Οι «ικέτες» της Αθήνας και του Παρισιού http://is.gd/hlWakH

  23. kaloutsiki

    σωστό λινκ για τους “ικέτες” της Αθήνας και του Παρισιού http://radiobubble.gr/el/clandestino_#comment-15114

  24. Προφανώς διαφωνούμε. Συνεχίστε να υπερκαταναλώνετε και να αγοράζετε κινέζικα χωρίς να παράγετε τίποτα από όλα όσα χρειάζεστε (κι εγώ μέσα) και όλα θα πάνε καλά.

  25. Δέσποινα

    Προφανώς διαφωνούμε και μάλιστα σε αξιακά επίπεδα. Εγώ βλέπω ανθρώπους ενώ εσύ αγαθά….
    Πάω τώρα να παράξω κάνα καναπέ…………

  26. Δέσποινα

    Α!!και για να μην ξεχνιόμαστε για το σε ποιά «πασοκοσοσιαλ(η)στ(ρ)ική δημοκρατία ζούμε
    Ο πρύτανης και άλλοι 7 στον Εισαγγελέα για Νομική
    Εισαγγελική κλήση εστάλη σε οχτώ άτομα, συμπεριλαμβανομένου και του πρύτανη του Πανεπιστήμιου, κ. Θεοδόση Πελεγρίνη, για να καταθέσουν με την ιδιότητα του υπόπτου, για την υπόθεση της διακίνησης παράνομων μεταναστών και της κατάληψης της Νομικής.

    Οι κλήσεις εστάλησαν από τον Εισαγγελέα Εφετών, Σπύρο Μουζακίτη, ο οποίος διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για το θέμα.

    Ο πρύτανης καλείται να δώσει εξηγήσεις για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος (πλημμέλημα), οι υπόλοιπες κλήσεις, μέχρι στιγμής, αφορούν το αδίκημα της προώθησης και διακίνησης μεταναστών, το οποίο αποτελεί κακούργημα και απευθύνονται σε μέλη της Επιτροπής Αλληλεγγύης.
    Παράλληλα, ο εισαγγελέας συνεχίζει την έρευνα για τα αδικήματα της διατάραξης κοινής ειρήνης και φθοράς ξένης ιδιοκτησίας.Με τις υγείες μας!!!

  27. @κ. Μοίρη αφήστε τα αυτά.
    γράψατε δύο κείμενα που με πέθαναν τις τελευταίες μέρες. Και καλά οι Δευτέρες, οκ. Αλλά εκείνο με τη γυναίκα στο φανάροι, οι αδέσποτοι.
    ( http://kkmoiris.yooblog.gr/2011/01/27/1306/ ) Τί να πω. Το διάβασα την Πέμπτη στο καπάκι μόλις τελείωσε το gran torino. Στην ίδια κατηγορία με τα δέκα τσιγάρα.

    @ DaisyCrazy, φυσικά δεν είναι μόνο ελληνικό το πρόβλημα. Αλλά, όταν οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν αυτούς τους ανθρώπους, ενοχλούμασταν λίγο. Τώρα ξαφνικά είναι πολλοί, είναι βρώμικοι, είναι κίνδυνος, είναι …

    @ Σελιτσάνε, μισό, δεν ξέρω αν τελείωσε. Ακούω κάτι ότι μπορεί να τους ξαναμεταφέρουν. Άλλωστε ο χώρος έχει παραχωρηθεί για 15 μέρες πάλι.

    @ gasireu, έτσι ακριβώς ρε πστ νιώθω. Στο dogville μας, με τα ποστ μας και τον κωλοψευτοανθρωπισμό μας.

    @ redkangaroo, από ιστορίες τπτ άλλο. Έχω παραδείγματα απ’ την επαρχία να τραβάς τα μαλλιά σου.

    @ καλούτσικη, απίστευτο λέμε. @Δύτη, καλά ας μη μιλήσουμε για τις παρατάξεις των πανεπιστημίων που βγάζουν κι ανακοινώσεις και σχολιάζουν. (την είχα διαβάσει την Ψιλικατζού. to the point)

    @ ρενάτα, καταλαβαίνω το θυμό σου. και τον συμμερίζομαι.
    Είπες γαμάμε και σκέφτομαι κατά καιρούς κάτι κορίτσια από βουλγαρία κλπ σε κάτι μαγαζιά νυχτερινά ή μια γνωστή που μου είχε πει κάποτε ότι «όλο αλλάζει τη γυναίκα που καθαρίζει. Μα καλά καμιά τους δεν ξέρει να σιδερώνει;» κι άλλα πολλά. Δεν ξέρω, καμιά φορά, λέω δεν μπορεί τόσα σιδερωμένα πουκάμισα, τόσες σκάλες, τόσα μπαρ θα βγάλουν στόμα και άμα αρχίσουν να λένε, πού να βρούμε τρύπα να κρυφτούμε όλοι;

    @ καλώς τους δύο βοσκούς. Εγώ πάντως γουστάρω κόκκινη μηλιά. Λατρεύω ανατολή, κεμπάμπ, όμορφες τουρκάλες και απογεύματα στον βόσπορο. Και θα μπορούμε να είμαστε περήφανοι για τον Φατίχ Ακίν (που είναι η αδυναμία μου).

    @ athinovio, είναι αλήθεια ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με ανθρωπιστική βάση. Αλλά δεν βοηθάει να τη ξεχνάμε και τελείως.
    Πρακτικά δεν ξέρω πως λύνεται το πρόβλημα. Σίγουρα όχι μόνο από την Ελλάδα. Αλλά σίγουρα δεν είναι λύση να τους στοιβάζουμε σε στρατόπεδα, κελιά ή διαμερίσματα στον Πειραιά και την Κυψέλη δέκα δέκα. Κι ύστερα να φωνάζουμε εναντίον τους. Κι αν η λύση πρέπει να είναι συνολική (ευρωπαϊκή ή μάλλον δυτική ας πούμε), πάντως μέρος του προβλήματος είμαστε κι εμείς. Ελληνικός στρατός ήταν και είναι στο Αφγανιστάν. Είμαστε προνομιακό μέρος του συστήματος που στήνει το παιχνίδι του εμπορίου που λες. Το ελληνικό κράτος χρησιμοποίησε μετανάστες για να κάνει ολυμπιακούς αγώνες. Οι Έλληνες πολίτες χρησιμοποίησαν μετανάστες στα χωράφια τους και γενικώς. Αν ημουν ένας απ’ αυτούς θα πίστευα ότι μετά απ’ όλα αυτά δικαιούμαι κάτι παραπάνω σ’ αυτή τη χώρα.
    Όσο για τις καταλήψεις κοιτάζω το λινκ της αγαπημενης μου Καλούτσικης αλλά και του Σαραντάκου http://sarantakos.wordpress.com/2011/01/27/sanspapiers/ . Και δεν είμαι αντίθετος στην κατάληψη της νομικής. Αυτό γιατί οι άνθρωποι αυτοί – οι συγκεκριμένοι – δεν ήρθαν χτες από τη θάλασσα. Είναι εδώ χρόνια και εργάζονται μαύρα. Δικαιούνται χαρτιά, νομίζω.
    Πρακτικά και εντός των τοιχών, δεν φοβάμαι τη νομιμοποίση. Μια ελληνική κυβέρνηση ας έκανε πρώτα αυτό, δεύτερον ας πίεζε την Ε.Ε. Κι αν το πρώτο θέλει σκέψη, δεν βλέπω ούτε το δεύτερο να συμβαίνει.
    Όσο για το πόσοι, έκανε ένα εξαιρετικό σχόλιο ο Elias στο μπαζ (συγχώρα με τώρα, δεν μπορώ να το βρω), αλλά έλεγε ότι το 22 σε πληθυσμό 5 εκατομμυρίων προστέθηκε 1 εκατ. Δεν νομίζω να βγήκε σε κακό.
    Και κάτι τελευταίο. Τελικά ρωτάω (κ πρώτα απ’ όλους τον εαυτό μου), αφού κ σήμερα προβλέπονται απ’ τα μέσα νέα μέτρα, νέοι μισθοί, ως πότε πρέπει να υποτασσόμαστε/αποδεχόμαστε αυτήν την πραγματικότητα που λέει: δεν έχουμε λεφτά, σας κόβουμε – είναι παράνομοι τους διώχνουμε. Πού είναι αυτό το σημείο που λέμε, όχι φτάνει, αρκεί, στοπ. Όχι γιατί θα κάνω αλλιώς την μαθηματική πράξη και θα βγει αλλιώς ο ισολογισμός. Αλλά γιατί δεν πάει άλλο με τις υποχωρήσεις. Γιατί πιάσαμε πάτο και λέμε ή θα βρεθεί άλλος τρόπος ή δεν ξέρω κι εγώ τί θα γίνει (τώρα οκ αυτό ακούγεται κάπως, το ξέρω, αλλά δεν μπορώ να εκφραστώ καλύτερα).

  28. @ roubinakiM, ευχαριστούμε για το λινκ, πηγαίνω για μελέτη.

    @ γειά σου Δέσποινα, καλωσήρθες (και μάλιστα σαν χείμαρρος).
    πάντως επαναλαμβάνω, εμένα δε θα με ένοιαζε αν έκαναν κατάληψη σε κτίριο της νομικής που δεν χρησιμοποιείται και δεν ενοχλεί στο μάθημα (που κ να ενοχλούσε δλδ συζητήσιμο είναι πάλι). Επίσης πιστεύω κι εγώ ότι δεν υποκινήθηκαν, αλλά ακόμη και αν υποκινήθηκαν και έγινε το τρελό μανιπουλάρισμα δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό μπαίνει στη συζήτηση. Η υποκίνηση αν υπάρχει λέει κάτι γι’ αυτούς που την έπραξαν. Δεν επηρεάζει την απεργία πείνας των ανθρώπων. Είμαι μαζί τους είτε έτσι είτε αλλιώς. Να συζητήσουμε αν κάνει ο Συν μαλακίες. Ευχαρίστως, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, που δεν αφορά το πρόβλημα. Κατ’ εμέ τουλάχιστον. Όσο για τον εισαγγελέα, τί να πούμε; Το να μιλάμε για δικαιοσύνη σ’ αυτή τη χώρα, είναι από μόνο του ανέκδοτο.

    υγ. (άσχετο) δύτη βλέπω ακολουθούμε ίδια τακτική. πρώτα πάμε μουσαφιραίοι και μετά απαντάμε στα βλογς μας.

  29. Όσο για το πόσοι, έκανε ένα εξαιρετικό σχόλιο ο Elias στο μπαζ (συγχώρα με τώρα, δεν μπορώ να το βρω), αλλά έλεγε ότι το 22 σε πληθυσμό 5 εκατομμυρίων προστέθηκε 1 εκατ. Δεν νομίζω να βγήκε σε κακό.

    Το σχόλιο του Ηλία, εδώ. Και λίγο παρακάτω προσθέτει:
    Δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση για την ένταξη των μικρασιατών και λοιπών προσφύγων. Ήταν κάτι αντίθετο στους νόμους της κοινωνίας, της οικονομίας, της φύσης, περίπτωση: πετάει ο γάιδαρος. Ο Άδωνις έλεγε ότι μόνο 100.000 πρόσφυγες μπορούσε ν’ απορροφήσει η Ελλάδα, ο Παπουτσής ήθελε να φτιάξει φράχτη στη μέση του Αιγαίου για να μην έρχονται άλλα καράβια. Κι όμως η αφομοίωση έγινε. Το μόνο που δέχομαι από αυτά που επισημαίνετε είναι ότι τη δεκαετία του ’20, οι κυβερνήσεις προσπάθησαν, όσο μπορούσαν και με πολύ λιγότερους πόρους, να κάνουν κάτι. Σήμερα υπάρχει μια απογοητευτική κυβέρνηση, κατώτερη των περιστάσεων, που ακόμα δεν έχει συμβιβαστεί με την ιδέα ότι οι καρέκλες της εξουσίας έγιναν ηλεκτρικές.

    (Βυτίο, μόλις είχα τελειώσει το δικό μου όταν εσύ πάτησες το «Δημοσίευση». Άστα αυτά και αποκάλυψε ποια χακερίστικη μέθοδο χρησιμοποιείς για την υποκλοπή.)

  30. ευχαριστώ τον κύριο δύτη.
    χα. δεν χρειάζομαι μεθόδους. είμαστε συμπέθεροι που λέει κι ο σοφός.
    (που εντωμεταξύ προσπαθώ να του αφήσω σχόλιο εδώ και κανένα μισάωρο και δεν το δέχεται το παλιοελιτίστικο βλογ του).

  31. Στο σοφό, συνέχισε να πατάς «προεπισκόπηση», κάποια στιγμή θα το πάρει.

  32. Καταρχάς ούτε το εικοσιδύο ήταν και τόσο ρόδινα τα πράγματα, παρόλο που υποτίθεται ότι ήταν δικοί μας και μάλιστα θύματα του τούρκου κτλ μελοδραματικά-πατριωτικά.
    Δεύτερον, οι αμφιβολίες μου έχουν πρακτική βάση, δλδ το τι αποτέλεσμα θα έχει η κάθε μία τακτική. Για παράδειγμα μία νομιμοποίησή τους θα ήταν καλή για τους ίδιους? Σκεφτείτε πριν πείτε ναι. Ίσως ήταν καλύτερα να έμεναν στην αφάνεια για μερικά χρονάκια ακόμα μέχρι να γίνουμε κράτος να ελέγξουμε το οτιδήποτε. Ξέρω πολλούς που το έκαναν και μάλιστα έκαναν εγγόνια και τελικά πέθαναν από βαθιά γεράματα σε δικό τους σπίτι, απλά και μόνο επειδή δεν πληρώνουν φόρους και εισφορές….
    Δεν υπερβάλω.
    Το να εθελοτυφλεί κανείς στην πρακτική διάσταση της ιδεολογίας είναι όχι και τόσο φρόνιμο. Αν πχ δώσεις δωρεάν περίθαλψη από που θα πληρωθεί ο γιατρός και η νοσοκόμα? Θα τον πλήρωνες από την τσέπη σου? Θα τον προσελάμβανες στη δουλειά σου με ΙΚΑ να πέφτει κάθε μήνα 500 ευρώ τουλάχιστον?
    Ακριβώς επειδή πρόκειται για ανθρώπους είναι που πρέπει να τα σκεφτόμαστε όλα και όχι μόνο τα ρομαντικά.

  33. Θα τον προσελάμβανες στη δουλειά σου με ΙΚΑ να πέφτει κάθε μήνα 500 ευρώ τουλάχιστον?

    Όχι, πρέπει να μου δουλεύει μαύρα με κάνα τρακοσάρι το μήνα. Τι να πει κανείς.

  34. Βυτίο, επειδή μιλάμε μεταξύ μας, και με όλο το σέβας και την εκτίμηση που σού’χω και σένα και του Δύτου, θέλω να επιμείνω το εξής, αν και το σχολίασες ηδη:

    Αν εγώ μετανάστευα πχ αύριο στην Κίνα δε θα είχα ιδέα ποια «Νομική» της θα μου παρείχε «άσυλο» για να στεγάσω το δίκαιο αγώνα μου (εκτός εισαγωγικών αυτός, διότι αυτόν τον σέβομαι, τον τιμώ και συμφωνώ με χίλια μαζί του).

    Τι θέλω να πω; Θεωρώ απόλυτα δίκαιο τον αγώνα των απεργών πείνας, θεωρώ εντελώς λογικά τα αιτήματά τους (να μην περιμένουν 8 χρόνια για απάντηση σε μια αίτηση πολιτικού ασύλου, έλεος δλδ), και γενικά είμαι μαζί τους.

    Πλην όμως: κάποιοι του έφεραν από την Κρήτη στην Αθήνα. Κάποιοι τους υπέδειξαν τη Νομική. Αυτοί οι κάποιοι ήθελαν να πετύχουν το γαμάτο συμβολισμό -ο οποίος είναι και ολόσωστος, αν θες, εμένα το μαυλό μου πήγε στον Παυσανία όταν το άκουσα (πόσοι φοιτητές νομικής γνωρίζουν τι ήταν ο παυσανίας; Να ένα ενδιαφέρον γκάλοπ).

    Αυτοί λοιπόν οι κάποιοι είναι συγκεκριμένοι: έκαναν καλώς; έπραξαν λάθος; Θα φανεί από το πώς θα εξελιχθεί η ιστορία με το πανεπιστημιακό άσυλο, πιστεύω. Πάντως: αυτοί «αξιοποίησαν» τους μετανάστες για να πετύχουν κάτι άλλο, και αυτό με θυμώνει όσο και τα ανεγκέφαλα του λινκ της Καλούτσικης που παπαγάλισαν 8 μαθήματα για να τρέχουν αύριο από το πρωτοδικείο στην ευελπίδων (ή για να κάνουν MSc στα Human rights) και ενδιαμέσως τίποτα δεν διατάραξε το όμορφο κενό που υπάρχει ανάμεσα στα αυτάκια τους.

    Αυτοί λοιπόν αξιοποίησαν τους μετανάστες, πετυχαίνοντας με ένα σμπάρο δυο τργώνια: μεταναστευτικό και άσυλο μαζί. Θα φανεί πιστεύω τι ακριβώς επεδίωκαν ή αν διέθεταν κι αυτοί ζαβό πολιτικό κριτήριο ή εν τέλει αν έκαναν σωστή επιλογή.
    Καταλαβαίνεις τι εννοώ πιστεύω.

  35. Κροτ, δεν ήρθαν χτες στην Ελλάδα. Ξαναγράφω: τα Στέκια Μεταναστών στην Κρήτη έχουν έντονη παρουσία τουλάχιστον δεκαετίας, μιλάμε για ανθρώπους που ζουν και δουλεύουν δέκα ή δεκαπέντε χρόνια εδώ, ξέρουν τι ζητάνε και ξέρουν πώς το ζητάνε.

  36. Δύτη, οκ, πάσσο: και πάλι όμως είναι εμφανής η ανάμειξη, το προδίδει και το σύνθημα που αναφέρεις στο ποστ πως ακούστηκε -και το οποίο τελικά χρησιμοποιήθηκε από τα μήντια άλλως πως.
    Και ξαναλέω για να μην παρεξηγούμαι, πως σε καμία περίπτωση δε θεωρώ πως έκαναν κακώς οι μετανάστες. Καλά έκαναν και όντως η επιλογή της Νομικής είναι εξαιρετική -και γαμώ τις ιδέες.

    Πλην όμως…

    Μάλλον εκεί που κλωτσάω είναι στην εξής αποστροφή του Βυτίου:

    «Ήταν επικοινωνιακό λάθος που πήγαν στη νομική, λένε άλλοι. Συγνώμη, είναι άμαθοι οι παράνομοι. Δεν ρώτησαν τον κάθε Λούλη πριν αρχίσουν απεργία πείνας. »

    Κι ο λόγος που κλωτσάω είναι πως η επιλογή της Νομικής είναι στην πραγματικότητα *και* επικοινωνιακά έξυπνη: στο κέντρο της Αθήνας, πανεπιστήμιο και μάλιστα το πιο clean cut, με ιστορικό βάρος.
    Κι αν είναι «άμαθοι» οι παράνομοι, δεν είναι άμαθοι άλλοι. Μη λέμε κι ό,τι θέμε, μπαμ κάνει ο «συντονιστής» (που προφανώς *δεν* είναι ο Λούλης).

  37. Απλά επισημαίνω ότι για να υπάρξει σωστή αντιμετώπιση, ανθρώπινη δηλαδή, πρέπει πρώτα να έχουν ληφθεί σοβαρά μέτρα, όχι να γίνονται σπασμωδικά και άκριτα «νομιμοποιήσεις», τις οποίες δεν θεωρώ επαρκή λύση ούτε σε προσωπικό επίπεδο για τους συγκεκριμένους, ούτε σαν επίσημη στάση τους κράτους προς όλους τους μετανάστες.

    Επαναλαμβάνω ότι στο τέλος τίποτα δεν θα λυθεί. Υπάρχουν τρείς (μάταιες όλες τους) επιλογές:Α) νομιμοποίηση (που θα οδηγήσει σε νέα παρόμοια επεισόδια και έξαρση των «πατριωτικών» στοιχείων με αποτέλεσμα να έχουμε συγκρούσεις ρατσιστικές σε εντονότερα επίπεδα) Β) επαναπατρισμός (που θα στεναχωρήσει τους συγκεκριμένους αλλά θα ωφελήσει γενικότερα, ίσως με κόστος επικοινωνιακό για τη χώρα μας) και Γ) να επέμβει κάποιος διεθνής οργανισμός, όπως διεθνής αμνηστία, γιούνισεφ, έθνη ενωμένα κτλ ώστε να τακτοποιηθεί το ζήτημα μέσω διεθνών συμφωνιών , το οποίο δεν βλέπω να γίνεται.

    Μάταιες και οι τρείς, διότι όπως και αν λήξει, το ζητούμενο δεν είναι η εθνικότητα των ανθρώπων αυτών αλλά η οικονομική τους κατάσταση. Δεν πρόκειται για εθνικιστικές διαφορές αλλά για ταξικές, όπως τείνουν οι πλούσιοι να περιφρονούν τους φτωχούς και να τους διώχνουν από τα σαλόνια τους. Όσο υπάρχει γιου εσ έη να γαμεί και δέρνει, όσο εισάγουμε σαρδέλες αντί να τις ψαρεύουμε, όσο επενδύουμε σε προιόντα που κατασκευάζονται στις χώρες αυτές(χαλιά υπολογιστές, ρούχα, χαλιά, μπαχαρικά, παιχνίδια, κτλ) για να μας έρχονται φτηνότερα, μόνο ελεημοσύνη θα έχει το μέλλον, δε μπα να ξεσκίζετε τα ιμάτιά σας…

  38. Δέσποινα

    να ‘μαι και εγω ξανά.
    @Βυτίο. Καλως σε βρηκα και ζητώ συγγνώμη για το χειμαρώδη του λόγου μου αλλά είχα ακούσει και διαβασει πολλά και ολίγον τι εξερράγει. Δυστυχώς διαβάζοντας τα επόμενα σχόλια βλέπω η «καραμέλα» της καθοδήγησης συνεχίζει να πλασάρεται, κατι μαλλον αναμενόμενο.
    Ουτε εγώ θέλω να ασχοληθώ με την πρωτοβουλία αλληλεγύης, τα λάθη ή τα σωστά της.
    Παρόλα αυτα όμως οι 300 ακόμα απεργούν, μέσα στο κρύο, σε ενα ακατάλληλο κτήριο, και αντι να ακούμε την κραυγή τους, μας απασχολεί το ασυλο. Προσωπικά θέλω να πω πως το άσυλο το καθορίζει ο λαός. Αν είναι η κατάληψη του ασύλου μαζική κανει δεν θα τολμήσει να εισβάλει. Αν έρθει ποτέ η στιγμή να αποδειχθεί στη πράξη αυτό θα φανεί νομίζω. Ποιός μπαίνει σε ενα ιδρυμα με 1000, 2000″κολασμένους»? Εμεις το κανουμε το άσυλο….

  39. το κείμενό σου είναι πραγματική σπουδή στον σουρρεαλισμό…

  40. η ζωή αγαπά το σουρρεαλισμό τελικά, νομίζω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s