ένοχες βιβλιοθήκες

Ο άντρας στην οθόνη χτυπιέται, παθιάζεται, μιλάει με όλο του το σώμα. Είναι καλοχτενισμένος, καλογυαλισμένος και όλο φτιάχνει τον σκληρό γιακά του ανοιχτού πουκάμισου. Κοιτάζει την κάμερα και κάνει μίμηση του ίδιου συνεχώς ανθρώπου. Περιγράφει ότι έτρεμε όταν έμαθε ότι θα συνεργαστεί με τον Σάκη Ρουβά. Τρέμει, δεν μπορεί να το πιστέψει, τρελαίνεται στη σκέψη ότι θα δουλέψει με τον Σάκη Ρουβά. Δεν κλείνω ακόμη την τηλεόραση, αφού δίπλα του κάθεται ένα κορίτσι που πάντα αναρωτιόμουν αν τελικά είναι όμορφη ή όχι. Φυσικά και είναι, απλά συνηθίζει να εμφανίζεται στην τηλεόραση, σπαταλώντας όλη της τη γοητεία σε αδιάφορες μουσικές συχνότητες που εκπέμπουν ανέραστα διαφημιστικά διάρκειας δεκαπέντε δευτερολέπτων και (τη νέα εφεύρεση) ελληνικό μπουζουκο χιπ χοπ.

Χρόνια τώρα η λέξη κουλτούρα συγκαταλέγεται στις κατηγορίες, στις ανιαρές εμμονές και τις ξεπερασμένα αηδίες. Σήμερα θα τρέμεις ή θα νιώθεις δέος μπροστά στους καλογυμνασμένους χορευτές και τους σταρ που κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς σκιά ή βάρος. Αυτούς που έχουν κάτασπρα δόντια και ακούνητα μαλλιά. Οι γυναίκες που αξίζουν θα φορούν περίτεχνα κουρέματα και πολύχρωμα υφάσματα. Εμπρός λοιπόν κύριε επαγγελματία όμορφε πες μας λεπτομέρειες για τον Σάκη, για τη σχέση του, για μια τούμπα, για την απλότητά του. Μίλα μας για τους star. Παρασκήνιο, Taxi girl, Μονόγραμμα και μεσημεριανάδικα συναιρούνται μέχρι να αντιληφθούμε πόσο σπουδαίο είναι το να υπάρχεις μόνο όταν είναι ανοιχτό το κόκκινο λαμπάκι της κάμερας. Τον Πανούση προλογίζει η Ευγενία Μανωλίδου και ο Θέμος Αναστασιάδης.

Αν θες πνευματικούς ανθρώπους άκου τις ατάκες του Ψινάκη ή έστω τους στίχους του Μάνου Ελευθερίου. Τί δεν τα έμαθες; Έγραψε στίχους για τον τελευταίο, φρέσκο, υπέροχο, λατρεμένο δίσκο της Π. Ζήνα.

*****

Λίγο αργότερα η κάμερα ζουμάρει σε ένα ράφι της βιβλιοθήκης. Οι προκηρύξεις της 17Ν και πιο δίπλα «η εποχή του φόβου» του δημοσιογράφου Π. Παπακωνσταντίνου. Μα ναι, προφανώς είναι τρομοκράτες, είναι άθλιοι, είναι αριστεριστές. Ποιός άλλος αγοράζει σήμερα τέτοια ογκώδη βιβλία; Ποιός διαβάζει για το φόβο και την πολιτική; Ποιός διαβάζει και γιατί;

Σε κάποιο κανάλι, την ώρα που προβάλλεται η φωτογραφία ενός απ’ τους συλληφθέντες, αναφέρεται ως στοιχείο ότι συμμετείχε στα γεγονότα του πολυτεχνείου το 95. Όποιοι ακούνε ανενόχλητοι τέτοιου είδους σχόλια, ας ξανασκεφτούν τη σημασία του να χρησιμοποιείται ως ενοχοποιητικό στοιχείο η συμμετοχή σε μια κατάληψη ή μια πορεία ή μια εκδήλωση.

Ο Μακαρθισμός έρχεται απ’ την πίσω πόρτα. Η μάσκα του δεν είναι πια η περίφημη αγάπη για την πατρίδα, αλλά το ιδεολόγημα ότι η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα. Σήμερα οι επιτροπές δεν ρωτάνε αν συμπαθείς τις κομμουνιστικές ιδέες. Σήμερα οι τηλεοπτικές ομάδες αναλαμβάνουν να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων τις ενέργειες της αστυνομίας ή να δαιμονοποιήσουν τις καθημερινές πρακτικές των αντιφρονούντων. Αν διαβάζεις ανατρεπτικά βιβλία, καλό θα είναι να βγεις στο δελτίο του Μέγκα να δηλώσεις ενώπιον του άγρυπνου κοινού τί σκοπούς έχεις και πόσο συχνά κουρεύεσαι.

Ξανά και ξανά το δελτίο τύπου της αστυνομίας ντύνεται το στενό κουστουμάκι του ρεπορτάζ. Το πρωί στο ραδιόφωνο του Σκάι οι Λυριτζής Οικονόμου ανησυχούν αν οι κατηγορίες «θα σταθούν» στο δικαστήριο. Να μια ενδιαφέρουσα φράση. Συνήθως έτσι μεταφράζεται ο διάλογος μεταξύ αστυνομικών στις ταινίες του Hollywood. Το σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι γραφειοκρατικό κι αδιάφορο και οι ντετέκτιβ φοβούνται ότι οι κατηγορίες δε θα «σταθούν». Βέβαια για την ενοχή είναι σίγουροι. Ο χρόνος και ο κόπος σπαταλιέται για να βρεθούν ή να κατασκευαστούν οι αποδείξεις. Κάπως έτσι κι εδώ, δε μας ενδιαφέρουν τα γεγονότα ή η προσέγγιση της αλήθειας. Μας ενδιαφέρει μόνο ο τρόπος που θα οδηγήσει στην όσο γίνεται πιο βαριά καταδίκη των τρομοκρατών. Στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου αντιλαμβάνομαι την αγωνία να καταδικαστούν οι δολοφόνοι (αναρωτιέμαι αν απ’ την άλλη εγώ έχω αγωνία να τους αθωώσω. Όχι, θα ήθελα όμως να δω αν όντως υπάρχουν στοιχεία κι όχι απλά λογοτεχνικά γούστα).

*****

Το βράδυ πέφτει μια μολότοφ στη Χ. Τρικούπη. Τα ΜΑΤ κάνουν 70 προσαγωγές. Προφανώς συλλαμβάνουν όποιον βρίσκουν μπροστά τους. Αν το επεισόδιο δημιουργεί μια ομάδα 5 ή 10 ατόμων, αυτοί επιτίθενται σε ένα ολόκληρο πλήθος. Μπαίνουν φυσικά, όπως συνηθίζουν, στο παρκάκι. Δεν μου προξενεί εντύπωση. Το πάρκο ως τοπίο και νοοτροπία είναι εντελώς έξω από κάθε λογική και ερμηνεία τους. Τα μπατσάκια (κι όταν λέω μπατσάκια εννοώ την πολιτική ηγεσία του προ-πο κι όχι τα Ματ) δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι υπάρχουν άνθρωποι που μαζεύονται σε μια πλατεία, σε ένα χώρο όπου δεν υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα, σερβιτόροι και ποτά που κοστίζουν το λιγότερο 7 ευρώ. Το κυριότερο, το τοπίο του πάρκου τους αποπροσανατολίζει, γιατί σε αντίθεση με όλα τα μέρη που συχνάζουν (βουλή, καφετέριες, μπουζούκια, εστιατόρια), εδώ δεν υπάρχει κέντρο και σημείο αναφοράς. Δεν υπάρχει καλό τραπέζι, δεν υπάρχει βήμα, έδρανο ή κεντρική σκηνή. Άλλωστε δεν υπάρχει τζαμαρία, μπάρα ή κάποια περίεργη φωταψία ώστε να τους δούμε και να μας δουν. Το πάρκο, όπως κάθε πάρκο, όπως κάθε πλατεία ή παραλία χωρίς ενοικιαζόμενη ξαπλώστρα και μπαρ, συγκρούεται με τη λογική τους.

Κατά τ’ άλλα η δημοκρατία λειτουργεί άριστα. Διαβάζω ότι στις μεθόδους της ελ.ας έχει προστεθεί η συσκότιση δρόμων και η προσαγωγή σκύλων.

Advertisements

32 Σχόλια

Filed under υπερβολές, ασυναρτησίες

32 responses to “ένοχες βιβλιοθήκες

  1. «Έγραψε στίχους για τον τελευταίο, φρέσκο, υπέροχο, λατρεμένο δίσκο της Π. Ζήνα.»
    => Αυτό ελπίζω πως είναι λογοτεχνική υπερβολή για χάρη του ποστ.
    Αν δεν είναι, το ελληνικό τραγούδι δεν έχει πεθάνει απλά (γι’αυτό ήμουν σίγουρη), έχει βρυκολακιάσει.

    «[…]δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι υπάρχουν άνθρωποι που μαζεύονται σε μια πλατεία, σε ένα χώρο όπου δεν υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα, σερβιτόροι και ποτά που κοστίζουν το λιγότερο 7 ευρώ»
    => Μικρή διόρθωση, Βυτίο: δεν είναι ότι δεν μπορούν να το «αντιληφθούν». Δεν μπορούν να το ανεχτούν.

    «συσκότιση δρόμων και η προσαγωγή σκύλων»
    => Γιατί μόνο σκύλων; Οι γάτες και τα καναρίνια δεν αξίζουν μια προσαγωγή;

  2. Καθόλου ασυναρτησίες και καθόλου υπερβολές.Αυτήν την ιστορία,με τη στοχοποίηση των αναγνωστικών προτιμήσεων,την άκουσα πρώτη φορά από τον Ανδρέα Παπασταματίου στη ΝΕΤ 105,8,ο οποίος δικαίως διαμαρτυρόταν για τους συναδέλφους του,που διέπραξαν το ατόπημα.Βλέπετε,αρνούμαι πεισματικά,σαν κακομαθημένο παιδί,ν’ανοίξω τηλεόραση.Πάντως όταν τ’άκουσα ένιωσα λίγο σαν γερμανός μικροαστός την εποχή του μεσοπολέμου…

  3. Πολύ σωστό το κείμενο. Εκεί που δεν φτάνει το γκλομπ του μπάτσου φτάνει το ψέμα του δημοσιογράφου, που έλεγε και ένας τοίχος.

  4. espectador

    Ποιος θα γυρισει αραγε την δικη μας Alexanderplatz?

  5. Εξαιρετικό κείμενο.

    Στις ένοχες βιβλιοθήκες που έδειξε η τηλεόραση συγκαταλέγονται επιπλέον τα βιβλία του νεοσυντηρητικού Σάμιουελ Χάντινγκτον (τρομοκρατικά, καθώς απεικονίζουν τους φλεγόμενους δίδυμους πύργους στο εξώφυλλο), οι περιπέτειες του Δικαστή Τι και το Λεξικό του Μπαμπινιώτη.

    @Κροτ: Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι πρόκειται για αναβάθμιση του στιχουργού, μετά την προηγούμενη δουλειά του για τον Ηλία Ψινάκη.

  6. Σήμερα είδα και κάτι από Ντεμπόρ, επίσης.

    Καθώς έγραφα για τον Πύντσον πρόσφατα, διάβασα μια αμερικανική κριτική για το τελευταίο βιβλίο του: This is a novel, after all, in which most of the heroes are proud terrorists […] [H]is attitude towards violence is childishly sentimental, and ruthless in a way only possible to a writer whose imagination has never dwelt among actual human beings. Mr. Pynchon’s heroes (the poor, the workers, Anarchists) assassinate and blow up his villains (mine owners, Pinkerton thugs, the bourgeoisie) with no more qualms than the Road Runner has about dropping an anvil on the Coyote. In the novel as in the cartoon, good and evil are unproblematic, death is unreal, and sheer activity takes the place of human motive. Αλίμονο σε όσους το αγοράσαμε.

    Στο μεταξύ, πάλι τα ίδια παπαγαλάκια, οι ίδιες προχειρότητες, αντιφάσεις και ασάφειες, οι ίδιοι πατενταρισμένοι ηλίθιοι να κάνουν τους έξυπνους, και άλλοι αποδεδειγμένα έξυπνοι να κάνουν τους ηλίθιους. Α, και δεν άκουσα τον ΥΠΡΟΠΟ να σχολιάζει την τελεσίδικη απόφαση για τον ΕΛΑ, προφανώς μου ξέφυγε.

  7. Μου φαίνεται κάτι δεν πήγε καλά με το λινκ της κριτικής στο προηγούμενο. Είναι http://en.wikipedia.org/wiki/Against_the_Day#War

  8. @ krot,
    ναι είναι αλήθεια και βέβαια προσυπογράφω το σχετικό σχόλιο του head-charge.
    ε μα κάθε φορά, μανία έχουν μ’ αυτό το πάρκο. Τί διάολο δεν τους αρέσει να περπατάνε στην άσφαλτο και θέλουν να πατάνε λίγο χωματάκι; Μήπως είναι οικολόγοι;

    @ Σελιτσάνε,
    την καλύτερη δουλειά κάνετε. Δυστυχώς ειδικά μετά από κάτι τέτοια γεγονότα δεν μπορώ ν’ αντισταθώ και την ανοίγω τη ρημάδα. Εκνευρίζομαι αλλά μ’ αρέσει.

    @ singensanggesungen,
    είναι που δίνουν ρεσιτάλ οι της τηλεόρασης. Ο τύπος μάλλον κρατάει μια καλύτερη στάση.
    Στα δελτία των 8 ειδικά τα πλάνα απ’ τα σπίτια με μουσική και σχόλια ήταν ένα κι ένα για σπάσιμο τηλεόρασης.

    @ espectador,
    αυτός με το πιο γερό στομάχι.

    @ head charge
    ευτυχώς δεν έχω λεξικό Μπαμπινιώτη. Το ήξερα όταν τον έβλεπα να βγαίνει έτσι χαλαρός στη Φλέσσα πως κάτι κρύβει.

    @ Δύτη,
    ναι σας διάβασα νωρίτερα και με βάλατε σε σκέψεις, γιατί δεν έχω διαβάσει καθόλου Πύντσον, και έλεγα ν’ αρχίσω το καλοκαίρι απ’ «το ουράνιο τόξο της βαρύτητας».

    όσο για τη δίκη του ΕΛΑ, δεν έχει προλάβει ο υπουργός, προς το παρόν περηφανεύεται για την εξάρθρωση της 17Ν.

  9. head charge, αστειεύεσαι?!?!
    Μάλλον παρατραβαει για να είναι αστείο -μετά το σχόλιο του Βυτίου.
    Βυτίο, με συγχωρείς που επιμένω (παρα το ουσιαστικό θέμα του ποστ), αλλά πραγματικά έχω σοκαριστεί. Και ξέρεις γιατί το βρίσκω ακόμα τραγικότερο από τα υπόλοιπα; Γιατί κάποιοι άνθρωποι, που τους θεωρούσαμε διανοούμενους είχαν -στο κεφάλι μου τουλάχιστον- μια αύρα πνευμαιτκού ταγού. Ένας ένας αποδεικνύονται γυμνοί βασιλιάδες.
    Μα πού ζω εγώ και χάνω αυτές τις εξελίξεις; Α, ναι, στο Βέλγιο.

    Υ.Γ. «Εκνευρίζομαι αλλά μ’ αρέσει.»
    => Να το κοιτάξεις αυτό, ο Φρόυντ θα είχε να κάνει διάφορα σχόλια… 😉

  10. Αλήθεια είναι, Κροτ -και φωτογραφίες βγαίνουν μαζί (πάντα με την τραγιάσκα, βεβαίως) και απ’ όλα. Αλλά μη χαλιέσαι· οι πραγματικοί διανοούμενοι και ταγοί είμαστε εμείς εδώ. 😀 (ελπίζω μόνο να μη βγει στη φόρα εκείνη η φωτογραφία μου στο κοινό της Μανωλίδου.)

  11. @ krot, όταν το πρωτοέμαθα δεν μπορούσα να το πιστέψω. έγραψε τρία τραγούδια του καινούριου δίσκου της. Κι ένα για τον Ψινάκη ας μην το ξεχνάμε. γενικά η κατάσταση είναι τραγική.

    @ δύτη,
    πληρώνω για μια φωτό σου με την Ε.Μ. όσο όσο.

  12. Βυτίο, τη φωτό μου την έχει η Αντιτρομοκρατική, αφού διαβάζω τους αναρχικούς δυναμιτιστές του Πύντσον. 🙂

  13. μια ο Πύντσον, μια οι φιλοανατολίτικες αφηγήσεις σου, υποψιάζομαι δύτη, ότι σε λίγο θα δούμε στα δελτία συνεντεύξεις βλόγερ: «ο δύτης έκανε περίεργα ταξίδια και χανόταν για μεγάλα διαστήματα. εξέδιδε μάλιστα ένα περιοδικό με αλλόκοτο τίτλο ενώ είχε ομολογήσει αρκετές φορές ότι έκλεβε ίντερνετ.»

  14. Α μπα με προστατεύουν μεγάλες δυνάμεις που δρω για λογαριασμό τους. Τι νομίζεις ότι έκανα το καλοκαίρι στην Κιργιζία;

  15. espectador

    Κρυψτε για καλο και για κακο τις καφετιερες σας 🙂

  16. Δύτη, κρύβε λόγια!
    Όσα λες, θα χρησιμοποιηθούν εναντίον σου, το ξέρεις.
    Άλλωστε τη βρήκα εγώ τη φωτογραφία με τη Μπουμπούκα! χαρ χαρ χαρ!

    =============
    Βασικά, θυμάμαι μια φρασούλα από το «what a carve up!» του Coe:
    «Οι βάρβαροι δεν είναι προ των πυλών: είμαστε ήδη εντός και καθόμαστε στις πολυθρόνες σας» -ή κάπως έτσι.
    [για όσους το έχουν διαβάσει, το λέει η Χίλαρυ στον Άλαν(;)].

  17. Βλέπω παρακολουθούμαι κανονικά, λέμε!
    (καλοκαιρινό στο κάναμε το μαγαζί, Βυτίο!…)

  18. πως το λεει το σύνθημα… να δεις .. θα το θυμηθώ…
    Α! ναι
    Στα δελτία των ειδήσεων σας μιλάει η αστυνομία

  19. Μην ξεχνάτε ότι στο προφίλ που έδιναν για το Φούντα έλεγαν ότι έχει μεγάλη βιβλιοθήκη. Άξιο λόγου χαρακτηριστικό που αποτελεί τρανή απόδειξη ότι «το μέγεθος έχει σημασία». Και όπως σχολίαζα και στο βλογόσπιτό μου άντε εσύ τώρα να φανταστείς τι εννοεί ένας μπάτσος «μεγάλη βιβλιοθήκη»……

  20. lucia

    λοιπον φίλε βυτίο μετά τις τελευταίες εξελίξεις κομμένες οι αλληλοπροτάσεις βιβλίων και τα μεηλ με σκαναρισμένα κείμενα. δεν θα λερώσω εγώ το ποινικό μου μητρώο για χάρη σου 🙂
    όσο για το πάρκο, αυτή η αντίληψη ότι για να κάθεσαι κάπου έξω πρέπει να πληρώνεις υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. γενικά έχουμε παρεξηγήσει το τί σημαίνει δημόσιος χώρος. δεν έχει καλλιεργηθεί αυτό το πράγμα, γι αυτό και δεν βλέπεις ανθρώπους να κάθονται στα πάρκα, σε παγκάκια, γιαυτό όλοι προτιμούν το αμαξάκι τους από το μμμ. στο οποίο θα συγχρωτιστούν με την πλέμπα. το ότι η αστυνομία μάζεψε για πλάκα 70 άτομα στο παρκάκι και δεν ακολούθησε ξεσηκωμός είναι αποτέλεσμα της νοοτροπίας του 90% του πληθυσμού που θεωρεί ότι για να κάθεσαι στις σκάλες του λόφου του στρέφη (π.χ.) είσαι αλήτης που μπεκροπίνει και ετοιμάζεσαι να κάνεις κάτι αξιόποινο.

  21. Κ.Κ.Μοίρης

    παρκαρισμένη δημοκρατία

  22. Παράθεμα: Tweets that mention ένοχες βιβλιοθήκες « το βυτιο -- Topsy.com

  23. espectador

    Απο ποσα βιβλια και πανω ειναι κακουργημα? Ξερει κανεις?

  24. maria tz.

    Για : espectador
    Μόνο ο κατάλογος ΙΚΕΑ επιτρέπεται…

  25. @ δύτη,
    παρακολουθείσαι και μάλιστα από πολύ κοντά.
    άμα χτυπήσει το κουδούνι μην ανησυχήσεις. Απλά προτίμησε αντί ν’ ανοίξεις την πόρτα, να σπάσεις τον σκληρό.

    (το μαγαζί ανυπομονεί να γίνει καλοκαιρινό. Θέλω να βουτήξω στο νερό)

    @ espectador,
    η απάντηση στην τελευταία σου ερώτηση: ένα.

    @ κροτ,
    δεν προλαβαίνουμε να διαβάζουμε coe, διαβάζουμε τους στίχους του Ελευθερίου. (εμπάθεια λέγεται αυτό που κάνω ω ναι)

    @ streetfox,
    χειρότερα και απ’ την αστυνομία. Μιλάνε οι ιδιοκτήτες media.

    @ Γιώργος Κατσαμάκης,
    μαζί με τα Κλικ καμιά δεκαπενταριά βιβλία. Τα μισά είναι βιογραφίες λιβανιστήρια του εθνάρχη, του Ανδρέα και του Μητσοτάκη.

    @ lucia,
    σιγά μην πιστέψουμε ότι έχεις λευκό ποινικό μητρώο. Οι ειδήσεις τί θα πουν, αυτό έχει σημασία.
    (για το δημόσιο χώρο, συμφωνώ και επαυξάνω. Γνωστό το πρόβλημα. Απ’ τη στιγμή που χτυπάει το ξυπνητήρι μέχρι τη στιγμή που ξαναξαπλώνεις είσαι χρήσιμος μόνο όταν καταναλώνεις)

    @ κ. Μοίρη,
    και μάλιστα παράνομα και επάνω σε διάβαση.

  26. μαρία τζ. με πρόλαβες. Απλά η απάντηση σου είναι πιο λεπτομερής απ’ τη δική μου.
    Κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται οι κατάλογοι από σουβλατζίδικα.

  27. Σπίτσλες…

    Προλαβαίνω να κάψω τα βιβλία μου ή τσάμπα θα γεμίσω τον κόσμο αποκαίδια;

    (έβλεπα πριν λίγο την εκπομπή του Αυγερόπουλου για την Αργεντινή και σκεφτόμουν πως τα σταφύλια της οργής δεν θα αργήσουν να ωριμάσουν. ή καλύτερα, ήλπιζα πως δεν θα αργήσουν)

  28. η περαστικη

    Βυτιο θα πληρωνα να δω,εστω για ενα βραδυ, τα κειμενα σου να »ντυνουν»,να εξηγουν και να περιγραφουν τις εικονες των ρεπορταζ απο ενα κεντρικο δελτιο ειδησεων..θα πληρωνα κυριως για να απολαυσω εκφρασεις,αντιδρασεις και εγκεφαλικα ,μπορω να σου πω..
    οσο για τους ‘κεραμιδι΄διανοουμενους[εχουν παρει χρωμα απο το κεραμιδι που κραταν στο χερι,μηπως και καποιος επιτελους τους αναγνωρισει,κατι,σαν τον ανθρωπο στο ποιημα του Μπρεχτ που γυριζε με το κεραμιδι,γιατι καποτε ειχε σπιτι]δεν αποτελει εκπληξη οτι κι αν κανουν..απλα ειναι λυπηρο να κοβει βολτες,να συχναζει και να ναρκισσευεται η ανυποτακτη γενια του τιποτα..
    Ποια βιβλια να καταχωνιασω..εχουμε καταλογο; η μαλλον να βαλω μπροστα την ανθολογια του Περανθη..
    Α ναι, επισης κι εγω πληρωνω για φωτο σου με Π.Ζ

  29. Jacques

    Απορώ γιατί δίνετε τόσο μεγάλη σημασία σε αυτά που λένε οι σύγχρονοι απαίδευτοι jokers;

    «Αν διαβάζεις ανατρεπτικά βιβλία….»

    Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως μέσα στα «ανατρεπτικά βιβλία» υπήρχε η «Χρηματιστηριακή Χίμαιρα» (Ελληνική μετάφραση για το Irrational Exuberance!!!) – βιβλίο που πραγματεύεται τις υπερβολικές προσδοκίες των επενδυτών μετοχών dot.com (δες τέλη 90)

    http://store.searchpreview.net/AmazonSearch/search?asin=0691050627&q=irrational+exuberance&t=Irrational+Exuberance+%3A+Robert+J+

  30. @mamma,
    μην κάψετε τα βιβλία. αν είναι να μας πιάσουν, τουλάχιστον ας μας πιάσουν για μεγάλες βιβλιοθήκες και υπέμετρο ανάγνωση. Θα είναι μια κάποια δικαίωση.
    ας πούμε ότι ελπίζουμε μαζί.

    @ περαστική,
    οι λέξεις δεν προκαλούν πλέον εγκεφαλικά. (ίσως σ’ αυτόν που τις λέει μόνο).
    ότι κι αν λέμε για τους διανοοούμενους, όσο κι αν το ξέρουμε από πριν, όταν βλέπεις κάποια πράγματα δε σε πιάνει μια θλίψη; Κρίμα για τον Ελευθερίου.
    Π.Ζ.?
    (πολλά λεφτά έχουν πέσει πάντως στο τραπέζι)

    @ Jacques,
    εκνευρίζομαι δεν μπορώ να κρατηθώ.
    καλά δε νομίζω να κοίταξαν και ιδιαιτέρως τα βιβλία ή να σκέφτηκαν το περιεχόμενο τους.
    Αρκεί που έχουν σελίδες γεμάτες με γράμματα.

    καλή άνοιξη άνθρωποι.

  31. gasireu

    Tο είχατε ξαναπεί ότι δεν είναι μόνο το εκπτωσιακό μενταλιτέ είναι και το όρια που ξεθωριάζουν, του τι αξίζει, τι είναι λογικό, τι ηθικό…
    Tα μίντια νοσούν, λένε συνέχεια εξωφρενικά ψέμματα, το πολιτικό παιγνίδι είναι προφανέστατα πια συνωμοσιολογικό εκτός από κερδοσκοπικό,
    πας στον Αλκίνοο και κάνει ξεπέτα των 43 ευρώ έκαστος με κρασί (η απόδειξη μισή γραμμένη στο χέρι) και σου τσαμπουνάει ως άλλη Χάρις, τι θέλετε και ανκόρ; σπίτια δεν έχετε;
    Έργα στην Αθήνα που αγγίζουν τα όρια επιστημονικής φαντασίας, i.e. κυλιόμενη η Πλουτάρχου, πάρκο με λιόδεντρα πίσω από την Καβάλας.
    Μπάτσοι σε σταματάνε πεντακόσια μέτρα από το σπίτι σου σε »αστικό» προάστειο, που πας για τσιγάρα και ζητάνε χαρτιά και δεν έχεις τίποτα, φοράς μάλιστα πιτζάμα και τελικά πιθανολογείς ότι σε σώζει από προσαγωγή το τ-σέρτ πολεμική αεροπορία του συνοδηγού σου (βάλε με το νου σου τι να σκέφτηκαν-κοπάνα; αξιωματικό; ενώ είναι απομεινάρι θητείας). Blur, blur, blur….

  32. χαίρεται gasireu,
    και ώρες ώρες μοιάζει να μη μπαίνει φως από πουθενά. τουλάχιστον να έρθει το καλοκαίρι.

    ογδονταέξι ευρά τη μποτίλια το κρασί κι ο Αλκίνοος ε; Κρίμα, πάντως τώρα τελευταία τον ακούω με όλο και μεγαλύτερη συμπάθεια.

    και το έλεγα ότι δεν έπρεπε να πετάξω τα μπλουζάκια του στρατού. έρχονται μέρες δύσκολες.

    ξαναδιαβάζω την «χαμένη τιμή της καταρίνας μπλουμ». Είμαι σε mood σιχτιριού με τα media. Μου φαίνονται εξωπραγματικά όσα κάνουν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s