επέτειος

– Παλιέ μου φίλε τί γυρεύεις;
χρόνια ξενιτεμένος ήρθες
με εικόνες που έχεις αναθρέψει
κάτω από ξένους ουρανούς
μακριά απ’ τον τόπο το δικό σου.

– Γυρεύω τον παλιό μου κήπο·
τα δέντρα μού έρχουνται ώς τη μέση
κι οι λόφοι μοιάζουν με πεζούλια
κι όμως σαν ήμουνα παιδί
έπαιζα πάνω στο χορτάρι
κάτω από τους μεγάλους ίσκιους
κι έτρεχα πάνω σε πλαγιές
ώρα πολλή λαχανιασμένος.

– Παλιέ μου φίλε συλλογίσου
σιγά-σιγά θα συνηθίσεις
η νοσταλγία σού έχει πλάσει
μια χώρα ανύπαρχτη με νόμους
έξω απ’ τη γης κι απ’ τους ανθρώπους.

– Πια δεν ακούω τσιμουδιά
βούλιαξε κι ο στερνός μου φίλος
παράξενο πώς χαμηλώνουν
όλα τριγύρω κάθε τόσο
εδώ διαβαίνουν και θερίζουν
χιλιάδες άρματα δρεπανηφόρα.

ολόκληρο εδώ.

Γ. Σεφέρης – Ο γυρισμός του ξενιτεμένου

Αθήνα, άνοιξη ’38

5 Σχόλια

Filed under το καταφύγιο

5 responses to “επέτειος

  1. αν κου μου πετσόκοψες την 4η και 5η στροφή -που είναι η αδυναμία μου-, ευχαριστώ που μου θύμησες ένα από τα λίγα που μου αρέσουν, του Σεφέρη. 🙂

    χρόνια πολλά, θα πάτε στο πάρτυ;

  2. κροτ,
    Απ’ τα λίγα που σ’ αρέσουν; Εδώ θα διαφωνήσουμε.
    (έλεγα εξαιτίας και του ποστ σου να σου στείλω τη σονάτα από τη Μερκούρη. Την έχεις; Σ’ ενδιαφέρει;)
    το wsp αναβλήθηκε κάτα κάποιο τρόπο.
    Όπως λέει κι ο Τζιμάκος, μια βροχή μας σώζει, πολλές μας πνίγουνε.
    Πήγα όμως και άκουσα για λίγο τους Ειρήσθω εν Παρόδω στο Νοσότρος.

  3. Βυτίο, εντάξει υπερβολή το «από τα λίγα». Ας πούμε πως οι νομπελίστες δεν είναι οι αγαπημένοι μου. 🙂
    Αναβλήθηκε λόγω γεγονότων; Κρίμα.
    Αλλά και πάλι, άσχημα δεν θα πέρασες! 🙂
    (ναι, βέβαια, με ενδιαφέρει! μερσί!)

  4. προσπάθησα να στο αφήσω στο σχόλιο και δεν μου το εμφανίζει. Δεν ξέρω τί συμβαίνει, θα σου στείλω το λινκ με mail, αν είναι.

  5. Όλα υπό έλεγχο: σε έφαγε το σπαμ, αλλά το διόρθωσα. Ευχαριστώ πολύ-πολύ! (κατεβαίνει)

Σχολιάστε

